söndag 7 mars 2010

Umeå..

Idag fick jag frågan om det var rätt att jag lämnade Umeå för Kiruna, automatiskt svarade jag:
Ja, jag trivs jätte bra.
Det var i och för sig sant men hade jag haft nåt val hade jag inte lämnat Umeå och enligt mig var det inte Umeå jag lämnde heller, det var skolan jag lämnade.., skolan som förstörde min drömstad. Mitt kommande liv i Umeå var en dröm, det var verkligen det jag ville och så gick det som det gick och jag var tvungen att lämna den stad jag så länge drömt om och se min dröm falla i bitar. Men jag hade varit på helspänn i en månad, jag hade inte ätit och inte druckit ordentligt, så självklart var det en lättnad att komma hem. Och jag har aldrig ångrat mitt beslut, det var det som behövdes göras, men, jag kommer alltid att sakna Umeå!

3 kommentarer:

  1. jag är så glad att du kom tillbaka <3 vad hade jag annars gjort?

    SvaraRadera
  2. ..och umeå kommer alltid sakna dig.
    <3

    SvaraRadera
  3. Är det Umeå du ska till så kmr du dit förr eller senare! Eller dit vars ditt nästa drömställe blir!

    SvaraRadera