söndag 23 augusti 2009

Update

Skrev ett massa långt inlägg igår MEN så blev det filmdags så jag råkade radera det.., sådär lagomt lyckat. Och filmen var förresten tråkig, dålig och hemsk så det var inte ens värt det men aah, Willys chips dom var goda!

Har ju hunnit med 2 dagar i skolan sen sist jag skrev och jag förstår att ni är galet nyfikna ;) hah!

Torsdag
Uppropet var klockan 10:00, jag kom dit strax innan, vi fick vänta i entrén tills våra mentorer kom och vi gick till vårat hemklassrum. Vi är ca 30 st som börjar ettan på TBS i Umeå, 10 st i BP (jag är en av dom) och 20 st i COP, lite ojämnt men äsch, Coparna har inget språk, mohaha.., dom får bara lära sig svenska, typ ;) Iaf så fick vi massor med inofrmation om allt möjligt plus lite till, vi fick även hälsa på skolpsykologen, studie- och yreksvägledaren, receptionisterna, rektorn och dom flesta lärarna. Vi ska ha en ryska i matte.., kan ju bli intressant. Vi fick även lunch och en rundvandring, skolan är inte stor men har av nån anledning 2 källare vilket gör allt lite förvirrande.
Slutade vid 2 nångng tror jag då mötte jag Mikaela och Pappa på stan och köpte lite grejer till rum sen hämtade vi upp Åsa, Angelica och Camilla och åkte ut på Strömpilen och sen åkte vi hem till Ånäset och åt middag och spelade lite spel.
Mitt i natten satte sig jag, Åsa, Camilla och Angelica i bilen för att jag skulle in till Umeå och för att Camilla och Angelica skulle till Vännäs för att hoppa på tåget som gick klockan 03:00.

Fredag
Började halv 9 och då fick vi skriva ett personligt brev och göra lite andra saker innan vi gick ner mot älven för att fika och lära känna varann. Först gjorde vi lite grejer alla tillsammans och sen delades vi in i grupper. Det blev jag, Madde, Felicia, Rasmus och Johan. Johan tyckte jag skulle vara tyst om att jag vill ha en väska för ca 70 000, och han har nog rätt, haha.
Slutade redan strax före 11 och kvart över 11 hoppade jag på bussen till Ånäset, tog ca en timme. Hann käka lite lunch här i stugan innan vi åkte till Lövånger och Skellefteå. Fredde mötte upp oss i Skellefteå och sen åkte vi tillbaks till stugan. På kvällen kollade vi en vidrigt dålig film.., så fruktansvärt tråkig! Hann sms:a lite med älskling innan jag somnade <3

Lördag
Det blev en dag på stan, köpte en t-shirt på Rut m.fl och ett linne på The store. Sen åkte jag och Pappa till Rusta för att köpa en matta till mig och sen åkte vi och hämtade Åsa och åkte ut mot Vännäs. Vi gick på Media Markt och jag köpte ett par hörlurar och ett USB-minne då jag antagligen kommer behöva flytta massa grejer mellan alla datorer som jag använder.
Sen hittade vi ett matställe där jag tröck i mig en kebabtallrik och sen bar det av ut mot Ersfors för att hälsa på min farbror och hans familj. Inte sett dom på ett år så det var väldigt trevligt.
Sen blev det handling på Willys och sen till Ånäset.

Söndag
Idag ska jag sitta i mjukisbyxor och t-shirt dricka litervis med kaffe för jag orkar inget annat.., saknar älskling massor, men på fredag åker jag till honom :) <3

1 kommentar:

  1. Hoppas du har det bra i umeå gumman :) saknar dig galet mycket kan jag ju säga och det känns så tomt utan dig. Men tur att du har en mitt-liv-i-umeå-blogg huhu^^ för då får man ju som ändå vara med i ditt liv där nere på nått hörn. Längtar tills du kommer upp! Och hoppas på att jag ska få lite info om dig och viktor ;) hehe, puss älskling!! <3

    SvaraRadera