tisdag 30 mars 2010

tjugofyra timmar

Min resa från Umeå till Kiruna tog 24 timmar, ett förbannat jävla dygn, och jag klagade på de 7 timmar som det tog att åka ner..

Denna extrema försening berodde på:
1. Mycket folk
2. Dåligt väder
3. EN TAXI!!!!!! (Vi stod still i Skellefteå och väntade på en taxi...)

Jag skulle ha haft 15 min på mig i Luleå från busstationen till tågstationen, när jag kom fram hade jag 4 min på mig, jag hade inte en chans så det var bara att snällt sitta kvar på bussen och invänta syster som hoppade på och satte sig bredvid mig innan den for vidare till Kalix. Där handlade vi mat och hyrde en film innan vi gick hem till henne, så helt dålig var inte denna försening ändå.

05:15 ringde klockan, då fixade jag skjuts med en lastbil och sov sen tills det var dags att åka. Efter 3-4 timmar i den nya fina blå lastbilen hoppade jag av, tackade för mig och åkte hem och åt lunch med mina fina mor. Sedan bar det av mot Kiruna och optikern för att böja till min glasögon som hade gått sönder under helgens bravader, sen 14:12, 23 timmar och 57 minuter efter att jag bröjade min resa var jag där jag skulle vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar