måndag 4 januari 2010

Nyårsafton 09

Jag var ju så ledsen igår så att skriva om min fina nyårsafton kändes inte alls lockande men idag ska ni få höra.., jag hade en underbar dag i torsdags! Kanske hände det inte nåt enastående fantastiskt men jag träffade enastående och fantastiska människor!

Kvällen började med middag hos moster med familj, galet god mat, som alltid, när maten var uppäten och alla befann sig i någon slags matkoma så kramade vi om våra kära föräldrar, lovade att vara försiktiga, hoppade i kläderna och tog oss till Jockes stuga. Där väntade (eller väntade och väntade, ingen visste ju att vi skulle komma förutom Jossan) en hel del trevliga människor. Vi kom lagomt till tolvslaget och precis när vi kommit uppför backen var det dags att gå ner igen för att kolla på raketerna och pussas och kramas. När det var avklarat bar det av in i värmen, och där befann vi oss ett par timmar och fördrev tiden med lite allt möjligt innan vi åter åkte hem igen. Hemma väntade cider och chips i min ensamhet innan jag la mig med dubbla täcken och sov, och oj vad jag sov, först klockan 2 nästa dag vaknade jag!

Det var en fin kväll, trots att jag lyckades med att förfrysa kinderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar