söndag 8 november 2009

En lördagseftermiddag i tacktalens och prisutdelningens tecken

Å jo, igår var det dags för VSK att fylla 50 år! Min mormor och hennes bror sa att VSK nyss fyllde 30 år, det kan jag dock inte uttala mig om.

Hur som helst var det en mysig kväll, Helena inledde det hela med att spilla ut cider och låtsas som ingenting men en i kökspersonalen noterade det lilla missödet och kom med en skurmopp, då var det inte så diskret längre. Kvällen fortsatte i alla fall med allsång, folkmusik, tacktal, prisutdelningar, god mat, dryck och tårta. Min mormor gav även en bukett rosor till Harriet, det var fint och både mamma och moster belönades med diplom och medaljer. Det var självklart inte bara de som fick priser, VSK är fylld av folk som borde prisas och endel fick det bevisat för sig igår. Jag fick även äran att lotta ut priser, första priset gav jag till min bästa kompis mamma, snällt va? :D:D

När jag kom hem la jag mig i min säng med Ost&Lök hjärtan och en VeckoRevyn, en syster ville läsa om Kissie med mig, min säng var dock lite för liten så hon gav upp rätt fort.
Innan jag somnade fick jag ett sms av Ronja, det var fint <3

1 kommentar: