torsdag 6 augusti 2009

Tankar

Tankarna kring den stundande flytten växlar mellan att vara fyllda av förväntan och förtvivlan.
Jag är livrädd, det måste jag erkänna. Nej jag flyttar inte till andra sidan jordklotet, men jag kommer att vara 60 mil ifrån alla jag älskar och är van vid att ha vid min sida.
Det kommer minst sagt bli konstigt, kanske även väldigt jobbigt men jag har bestämt mig för det här och i ärlighetensnamn så är jag ganska stolt över mig själv för att jag vill och vågar göra det här.

Många frågar hur jag vågar och mitt svar är "funkar det inte så är det ju bara att jag kommer hem igen". För så är det ju, jag vet att ingen kommer tycka sämre om mig eller tycka att jag är en sämre människa för att jag avbryter något som inte funkar för mig och finns det dom som tycker det så kan dom fara och flyga!

Men jag tror verkligen att det kommer funka och jag tror att jag kommer trivas både med staden och med skolan och trots lite hemlängtan så kommer jag klara det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar