torsdag 27 augusti 2009

Ny dator

Här sitter jag med en ny dator, som faktiskt är riktigt fin och visst borde jag stråla av glädje?
Tyvärr.., gråten i halsen och klumpen i magen finns där, VARFÖR VARFÖR VARFÖR?
Varför jag?

Ni får gärna tycka att jag är negativ, för det är jag, jag gör mitt absolut bästa för att se positivt på min nya utbildning och mitt nya boende, (har svårt att kalla det här för mitt nya hem, för i mitt hem ska mina syskon och föräldrar vara) ja, ni hör ju hur jag håller, men hemlängtan är galen.

Hur som helst så har jag pratat med Kartarina idag om allt som inte riktigt är det som det ska, jag sa som det var, att skolan inte riktigt är det jag förväntade mig och att livet i Umeå inte riktigt heller är det och att det är tufft att vara så långt hemifrån, speciellt nu i början.
Hon tyckte att det var tråkigt att jag kände så men förstod ändå så hon lovade att prata med Håkan (rektorn), vilket hon gjorde. Hon sa att om jag byter till ett samhälls program, t.ex,
sam-ekonomi i Kiruna (som det lutar åt..) så ska det inte vara nåt problem för mig att få plats även om jag väljer att byta först om nån vecka, för kurserna är dom samma.
Så ja, NU ska jag tänka och känna efter och gå till skolan med en positiv inställning och komma fram till om det är värt att stanna kvar här eller om jag borde flytta hem igen.

(Måste bara påpeka att den här bloggen är mitt sätt att hantera alla känslor som finns just nu, den är inte rolig eller underhållande, mest gnällig tror jag, men jag behöver få skriva av mig)

1 kommentar:

  1. Det är härligt att få läsa ändå. En blogg ska vara geniun och det är ju din. <3

    SvaraRadera