måndag 3 augusti 2009

Från norr til väster?

Ja, varför i hela världen kallar man sin blogg "Från norr till väster?"
Jag gör det för att jag lämnar Norrbotten för Västerbotten, jag lämnar mitt trygga liv med min fina familj i Vittangi för ett ensamt studentliv i Umeå.

Jag har väldigt länge haft planer på att flytta och när det i vintras blev dags för att de preliminära gymnasivalen stod Umeå högt på listan! Ansökan gick till Thoren Business Schools Businees program, jag kom in, jag fixade boende på ett elevhem och nu är jag påväg.

Skolan börjar om 18 dagar, jag är livrädd och förväntansfull.
Något nytt börjar och jag ska för första gången klara mig själv.

Anledningen till den här bloggen är att jag antagligen kommer behöva sysselsättning, jag kommer behöva skriva av mig och jag är för lat för att skriva dagbok.., antaglien kommer det bli mycket tankar om allt kring flytten och all hemlängtan jag kommer drabbas av men förhoppningsvis så ska jag få ihop nåt roligt inlägg också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar