lördag 25 december 2010

Dag 5 - Ett minne

Jag hade flyttat in på KFUM ett par dagar innan och trodde att jag träffat ungefär alla, men så när jag ska äta min andra middag sitter det plötsligt en tjej jag inte kände igen i samma bord som de jag redan träffat, jag satte mig mittemot henne och frågade var hon var ifrån, Piteå fick jag till svar, det var såklart Elin som satt där. Under den där middagen insåg jag att Elin var någon speciell, redan samma kväll tvättade vi tillsammans och gick på jakt efter en såndär påse man har bh:ar i så att tvättmaskinen inte ska gå sönder. Plötsligt var Elin en av mina bästa vänner, hon fanns där hela tiden under den tid som jag tyckte var så fruktansvärt svår, vi åt middag tillsammans, pluggade, handlade, fikade, pratade, pratade och pratade. När jag bestämde mig för att flytta hem igen hade jag ingen aning om hur det skulle bli, Elin grät när jag sa hejdå och det gjorde ont i hjärtat men idag, ca 1,5 år senare är Elin en stor och viktig del av mitt liv, en helt otrolig vän och underbar rakt igenom, du är så mycket vännen, jag älskar dig.

1 kommentar:

  1. Seriöst, ni sög på och tvätta! Elin kanske också borde ta del av min studentskola..

    SvaraRadera