onsdag 18 november 2009

Trötter

Imorse var jag gräsligt trött, vilket roligt ord, gräsligt, gräs-ligt, gräs-likt? Nja, jag var ju inte grönt trött imorse eller? Vi lämnar det, jag hade en hemsk natt innan den trötta morgonen, vaknade 2 gånger och tänkte "jag orkar inte stiga upp" och när jag kollade på klockan var den bara halv 3.., och sen var den typ 3, så jag behövde ju inte stiga upp men när jag vaknar sådär så går det liksom inte in att jag har flera timmar kvar att sova utan jag har hela tiden den där känslan "jag orkar inte stiga upp". När klockan blev sådär 5-halv 6 så trodde jag igen att jag skulle upp, men jag låg kvar ändå och surade sen helt pltösligt ringer mitt alarm och då inser jag att det inte alls hade ringt innan jag började sura.., aah, ljuvlig morgon!

Kom till skolan i alla fall, och första lektionen var Historia med Peter, han är hur som helst en bra lärare men denna morgon efter att jag och Peter konstaterat att det är för tidigt att börja klockan 8 så hade vi frågesport, jag, Tim, Hanna och Wilma kom på delad förstaplats, 2 GULDSTJÄRNOR TILL OSS! Men sen så var det filmdags, FILM, FATTAR NI?! Mina ögon pallade verkligen inte och gick igen med ca 15 sekunders mellanrum, trots mina försök att hålla dom uppe med fingrarna (resultat? ögonlocken var så tunga så de åkte ner trots mina ansträngningar) Jag höll mig någotsånär vaken tills 10 minuter återstod, då gav jag upp och somnade på Moa och jag somnad verkligen på fläcken och jag drömde något som jag inte kommer ihåg tills Hanna skrek att det var slut.
Kanske ska tilläggas att Peter satt bakom mig.., man somnar inte framför en lärare, det är oartigt på alla sätt och vis, jag ska bättra mig.., när jag är pigg :D:D

Dagen fortsatte med lektioner som jag faktiskt höll mig vaken på, anmälde mig frånvarande på matten för att höra esteterna sjunga i rasthallen, mycket trevligt!

När skolan var slut var det gym som gällde, det var jobbigt..., men skönt på nåt sätt.

1 kommentar: