tisdag 3 november 2009

Nya rutiner blandas med de gamla

Det är så mycket nytt nu, och förändringar är inte min starka sida, men snart går allt på rutin igen och ingenting är nytt, nej allt är bara då som vanligt.

Men något som jag inser har blivit väldigt viktit för mig och något som skulle kunna kalla för en ny rutin är att läsa Elin och Ronjas bloggar, det är lite av en drog för mig, de skriver så fint, så varmt och för en stund är de lite närmare, som ni förstår, jag saknar de, de är mina klippor, jag älskar de så.

Annars så rullar det på som vanligt i skolan:
De två första lektionerna - spykänsla, vill inte
Lunch - hm, kanske orkar jag hela dagen ändå
Tredje lektionen - på topp, livet leker
Sista lektionerna - på topp, men det går neråt, hungern sätter igång och man inser att ännu en dag har förflutit i total okoncentration

En kul grej idag:
Ett par nya skor och en ny knallorange mössa

Förövrigt blir det nog inge skola på torsdag, vi har temadagar för att lättare kunna bestämma inriktning till tvåan, men jag har ju redan bestämt för ekonomi så skiter i tema samhälle som är på torsdag, det blir brao, bror saknar mig och syster har köpt fiskar.

2 kommentarer: