lördag 17 oktober 2009

En förkärlek för listor

Om ni inte visste det så älskar jag listor, eller att säga att jag älskar är lite väl starkt men jag gillar dom väldigt, väldigt mycket! Det ser så strukturerat och fint ut med listor. Och eftersom att jag inte skrivit så mycket blogg i veckan tänkte jag förena nytta med nöje, två flugor i en smäll, ja ni vet, göra en lista över vad jag gjort i skolan, kan hända att någon av förra veckans händelser slinker med men jag gör allt för att ni ska förstå hur vi har det på Hjalmar Lundbohmsskolan och hur det kan låta i ett klassrum där 21 blivande samhällsvetare befinner sig.

- Kommit försent till 2 av Peters lektioner, så not okej!
- Sett Moa trilla ner från en trottoarkant, snurra runt och stiga upp.
- Gjort ett jävligt hett mål när jag spelade basket.
- Skämt ut mig för världens finaste ögon.
- Fått Peter att fråga NV3 varför man inte kan sodastreema mjölk, (jag fick inget vettigt svar.., och dom ska gå natur, HM!)
- Försökt få Tanja att lära mig yoga då hennes mamma är yogalärare, men tydligen så hade inte Tanja gått på nån av hennes mammas yogalektioner.
- Visat pissande hunden åt mina klasskamrater
- Jojkat åt delar av klasse, resultat? Jag blev utskrattad
- Dansat balett med Jenny, vi hade inte rätt hållning tyckte Vanessa
- Suckat än en gång åt Sussis val av det manliga könet
- Fått vara med om en stilförändring av sv/eng fröken

Detta är bara ett urval, såklart, det värsta håller vi utanför bloggen!

1 kommentar: