torsdag 6 augusti 2009

Svåra tider

Endel tider är svårare än andra och det är så det ska vara, jag menar ett liv utan dalar skulle även vara ett liv utan toppar.
Justnu befinner jag mig tyvärr i en dal, jobbiga saker händer här hemma som jag inte kan rå över men som jag ändå måste gå igenom. Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla detta på annat sätt än att dra mig undan och låtsas vara oberörd. Men jag är allt annat än oberörd och att fösöka glömma allt är kanske 1000 gånger värre än att ta tag i problemen och reda ut de? För nångång kommer ju allt det här komma ikapp mig och börja spöka för mig. Men jag orkar inte just nu, det är för mycket annat som händer och jag har ingen ork eller lust att fixa detta och egentligen är det ju inte jag eller min syster som ska behöva ta tag i problemen, det är ju ni, ni är ju dom vuxna i sammanhanget.. vi är barnen, kom ihåg det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar